۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

از افزایش نرخ بلیت هواپیما تا صندلی های خالی از مسافر



چکیده :در برخی مسیرهای پروازی تعداد مسافران نسبت به قبل از افزایش نرخ بلیت، کاهش یافته و ضریب اشغال صندلی تا حدی پایین‌تر آمده...

در پی افزایش نرخ بلیت هواپیما حالا شرکت های هواپیمایی از کاهش تقاضا برای  سفرهای هوایی گله مند هستند.
شرکت ایران ایر به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور با در اختیار داشتن حدود ۴۰ فروند هواپیمای فعال، بیشترین سهم از جابه‌جایی مسافر در آسمان کشور و همچنین خطوط بین‌المللی را بر عهده دارد اما با افزایش ۶۵ درصدی نرخ بلیت “برخی پروازهای داخلی هما با کاهش استقبال مسافر مواجه شده است”.
فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفته است: در برخی مسیرهای پروازی تعداد مسافران نسبت به قبل از افزایش نرخ بلیت، کاهش یافته است.
نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی از ۱۶ آبان ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافت و بیم آن می‌رفت که به کاهش تمایل مسافران به استفاده از حمل و نقل هوایی منجر شود؛ اتفاقی که گویا افتاده است.
به گفته وی کاهش مسافر بیشتر در مسیرهای کوتاه داخلی دیده می‌شود و در مسیرهای طولانی که بهترین و سریع‌ترین وسیله هواپیما است همچنان اقبال عمومی به استفاده از این ناوگان حمل و نقلی وجود دارد.
مدیرعامل هما با بیان اینکه با افزایش نرخ‌ بلیت هواپیما ضریب اشغال صندلی تا حدی پایین‌تر آمده است به ایسنا گفت: هزینه سوخت و ارزی که با نرخ آزاد تهیه می‌کنیم، می‌توانیم منابع را طوری مدیریت کنیم تا با تردد در مسیرهایی که بیشتر تقاضا دارند، ضریب اشغال را افزایش دهیم و به این ترتیب از ضرر بیشتر جلوگیری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر