۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

افزایش ورودی زندانها؛ روزانه ۱۶۰۰ نفر راهی زندان می شوند



این در حالی است که در دنیا متوسط زندانی به ازای هر یک‌صد هزار نفر، ۱۴۸ نفر است که این میزان در ایران به ازای هر یک‌صد هزار نفر، ۲۷۱ نفر است که این میزان تقریبأ دو برابر متوسط جهانی است....

رئیس سازمان زندانهای کشور اعلام کرد: آمار ورود سالانه ۶۰۰ هزار نفر به زندانها به واقعیت نزدیک است زیرا در سالهای اخیر ورودی به زندان بیشتر بوده است.
به گزارش کلمه، بر اساس آمار منتشر شده، تعداد زندانیان در سال ۵۷ که منجر به انقلاب اسلامی شد، با توجه به جمعیت ۳۶ میلیون نفری نزدیک به ۱۰ هزار نفر بود. با در نظر گرفتن آمار رشد زندانیان بر اساس جمعیت کشور، باید میزان زندانیان ایران نسبت به دو برابر شدن جمعیت به حدود ۲۰ هزار نفر می‌رسید. در حالی که تعداد زندانیان نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر شده است.
این در حالی است که در دنیا متوسط زندانی به ازای هر یک‌صد هزار نفر، ۱۴۸ نفر است که این میزان در ایران به ازای هر یک‌صد هزار نفر، ۲۷۱ نفر است که این میزان تقریبأ دو برابر متوسط جهانی است.
در حال حاضر برخی از زندانها بیش از ۵ برابر ظرفیت خود زندانی دارند و تغذیه نامناسب، وضعیت بهداشتی ناگوار، رفتار نامطلوب زندانبان از مشکلات جدی در این زندان هاست.
در حالی که تلاش برای ساخت زندان های جدید در جریان است، غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه اعلام کرده است سالانه ۶۰۰ هزار نفر (ورود روزانه ۱۶۰۰ نفر به زندانها) وارد زندانها می شوند گفت: البته ارائه آمار باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود. این را هم باید گفت که این آمار با واقعیت دور نیست. البته در این سالها ورودی به زندان هم بیشتر بوده است.
رئیس سازمان زندانها بیش از این گفته بود: که بیشترین ورودی به زندانها را مجرمان مواد مخدر، زندانیان چک و… تشکیل می دهند.
وی گفته بود: هم اکنون ۴۳ درصد زندانیان را مجرمان مواد مخدر و ۲۸ درصد زندانیان را سارقان تشکیل می دهند که این آمار چند ماهی است که ثابت است.
از رئیس سازمان زندانهای کشور در مورد ساخت زندان در تهران هم سوال شد که گفت: هنوز منتظریم تا مجلس و دولت بودجه لازم را برای ایجاد یک زندان ۱۰ هزار نفره و یک اردوگاه در خارج از شهر تهران تامین کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر